هری و مگان در پرتغال خانه می خرند، اما آیا این آنها را واجد شرایط ویزای طلایی می کند یا اشخاص عادی فرقی ندارند؟

هری و مگان در پرتغال خانه می خرند، اما آیا این آنها را واجد شرایط ویزای طلایی می کند؟

زوج سلطنتی بریتانیا، شاهزاده هری و مگان مارکل، از طریق به دست آوردن یک ملک جدید، به دنبال ویزای طلایی پرتغال هستند.
بهره مندی از برنامه ویزای طلایی پرتغال به آنها امکان می دهد آزادانه به سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز سفر کنند.
پیش از این، پرتغال گزینه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را از برنامه ویزای طلایی خود حذف کرد.
زوج سلطنتی بریتانیا، شاهزاده هری و مگان مارکل، ملکی را در منطقه کامپورتا، پرتغال خریداری کرده اند و به برنامه ویزای طلایی چشم دوخته اند.

به گزارش شنگن.نیوز، دوک و دوشس ساسکس، بنابراین، روابط خود را با پرتغال تشدید کردند.

اگر هدف از خرید ملک جدید در پرتغال برنامه ویزای طلایی باشد، ارتباط آنها علاوه بر پرتغال با سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز تنگ خواهد شد.

با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بریتانیایی‌ها دیگر از آزادی حرکت در اتحادیه اروپا برخوردار نیستند. این زوج سلطنتی از هیچ گونه معافیت اقامت یا شهروندی در اتحادیه اروپا برخوردار نیستند، بنابراین از نظر قوانین مهاجرت اتحادیه اروپا با سایر اتباع غیر اتحادیه اروپا یکسان رفتار می شود.

از آنجایی که آنها شهروندان غیر اتحادیه اروپا هستند، هنگام برنامه ریزی برای رسیدن به اتحادیه، ملزم به رعایت شرایط ویزا و اقامت هستند. اخذ ویزای طلایی پرتغال به این معنی است که آنها می توانند از حقوقی مشابه سایر شهروندان اتحادیه اروپا از جمله رفت و آمد آزاد برخوردار شوند.

خرید ملک ویزای طلایی را تضمین نمی کند

یکی از گزینه های معروف برای اعطای اقامت به اتباع غیر اتحادیه اروپا در ازای سرمایه گذاری های مالی، مجوز اقامت پرتغال برای فعالیت سرمایه گذاری (ARI) است که به عنوان برنامه ویزای طلایی شناخته می شود.

برخی گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که شاهزاده هری و مگان مارکل برای دریافت ویزای طلایی، ملکی را در پرتغال خریداری کرده‌اند. با این حال، خرید ملک به آنها حق بهره مندی از برنامه ویزای طلایی را نمی دهد.
این به این دلیل است که در اکتبر ۲۰۲۳، رئیس جمهور پرتغال، مارسلو ربلو د سوسا، لایحه «مسکن بیشتر» را برای مقابله با بحران مسکن تصویب کرد، بنابراین تغییرات جدیدی در برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری اعمال کرد.

از جمله حذف گزینه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات (مطلوب ترین گزینه) از طرح ویزای طلایی، که امکان دستیابی به ملکی به ارزش ۵۰۰۰۰۰ یورو یا بیشتر را فراهم می کرد.

اخذ ویزای طلایی از طریق صندوق سرمایه گذاری
در حالی که پرتغال مسیر سرمایه گذاری املاک و مستغلات خود را به پایان رساند، چندین گزینه دیگر برای بهره مندی خارجی ها از برنامه ویزای طلایی پرتغال واجد شرایط هستند، از جمله:

سرمایه گذاری در صندوق ها
اهدای میراث فرهنگی
سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه
ایجاد شغل

گزینه سرمایه گذاری در املاک تجاری، به عنوان بخشی از گزینه صندوق سرمایه گذاری، با وجود تغییرات جدید همچنان موثر باقی می ماند.

گزینه صندوق سرمایه گذاری برنامه ویزای طلایی مستلزم سرمایه گذاری ۵۰۰۰۰۰ یورو یا بیشتر در صندوق های سرمایه گذاری واجد شرایط پرتغال است. صندوق سرمایه گذاری باید در کمیسیون بازار اوراق بهادار پرتغال (CMVM) ثبت شود.

علاوه بر این، ۶۰ درصد یا بیشتر از سرمایه صندوق باید در دارایی ها در پرتغال سرمایه گذاری شود. این شامل استارت آپ های املاک و مستغلات یا فناوری یا بخش های مشابهی می شود که به رشد بیشتر اقتصاد پرتغال کمک می کند.

سرمایه گذاری در املاک تجاری را می توان با خرید یک ملک جدید یا یک شی که نیاز به بازسازی دارد انجام داد.

اعضای خانواده همچنین می توانند از برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری پرتغال پس از اجازه الحاق مجدد خانواده بهره مند شوند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید