پراگ به دیگر شهرهای اتحادیه اروپا برای افزایش مالیات گردشگران پیوست

پراگ به دیگر شهرهای اتحادیه اروپا برای افزایش مالیات گردشگران پیوست

منطقه ۱ پراگ می خواهد مالیات گردشگری فعلی خود را ۵۰ CZK (حدود ۲ یورو) برای هر نفر در هر شب افزایش دهد.
مقامات محلی معتقدند که این مالیات در مقایسه با متوسط ​​مالیات ۷ یورویی در سایر شهرهای اتحادیه اروپا کافی نیست.
در حال حاضر، تمام هزینه های هتل به بودجه مرکزی تعلق می گیرد، در حالی که منطقه پراگ ۱ هزینه ها را فقط از خوابگاه ها و پانسیون ها دریافت می کند و ۲۵ درصد را به شهرداری برمی گرداند.

از آنجایی که چندین کشور محبوب اتحادیه اروپا اخیراً مالیات توریستی خود را برای رسیدگی به مسائلی مانند تورم بیش از حد و تورم افزایش داده اند، پراگ آخرین تصمیمی است که تصمیم مشابهی را دنبال می کند، با برنامه ریزی منطقه پراگ ۱ برای افزایش قیمت.
به گزارش شنگن.نیوز، مالیات فعلی منطقه پراگ ۱ ۵۰ CZK (حدود ۲ یورو) برای هر نفر در هر شب در دست مذاکره برای افزایش است زیرا مقامات محلی معتقدند این مقدار کافی نیست.

علاوه بر این، گزارش کمیته مالی منطقه همچنین نشان داد که میانگین مالیات توریستی در شهرهای اتحادیه اروپا حدود ۷ یورو در هر شب است که سه برابر بیشتر از نرخ فعلی پراگ است. با توجه به این مقایسه، نمایندگان معتقدند همسویی با استانداردهای اتحادیه اروپا باعث افزایش درآمد و تسهیل فرآیند جمع آوری می شود.

مقامات منطقه پراگ ۱ به دنبال تغییراتی در تخصیص هزینه هتل هستند

مقامات منطقه پراگ ۱ از توزیع درآمد فعلی ناشی از هزینه های اقامت ابراز رضایت کرده اند. در حال حاضر، تمام هزینه‌های مربوط به هتل‌ها به بودجه مرکزی شهر تعلق می‌گیرد، در حالی که منطقه پراگ ۱ فقط هزینه‌ها را از خوابگاه‌ها و پانسیون‌ها دریافت می‌کند و ۲۵ درصد آن باید به شهرداری بازگردانده شود.

مقامات منطقه از حفظ کل مبلغ یا بازگرداندن ۲۵ درصد هزینه های هتل برای حمایت از توسعه پایدار حمایت می کنند.

افزایش پیشنهادی بسیار مهم است، به ویژه با توجه به مکان های گردشگری در مرکز شهر. گردشگران باید سهم عادلانه ای در هزینه خدمات عمومی داشته باشند.

شهردار Teresie Radoměřská
در سال ۲۰۲۳، پراگ ۸۰۱ میلیون CZK در هزینه های اقامت جمع آوری کرد که نسبت به سال قبل ۲۵۰ میلیون CZK افزایش داشت. به گفته معاون شهردار دیوید بودچک، پراگ ۱ در حالی که ۲۲ میلیون CZK از خوابگاه ها جمع آوری کرد، ۲۶۲ میلیون CZK تولید کرد که ۲۵ درصد آن به بودجه مرکزی بازگردانده شد.

پراگ رکورد افزایش درآمد ناشی از افزایش مالیات بر گردشگران در سال ۲۰۲۳ را ثبت کرد

توریسم شهر پراگ (PCT) گزارش داد که افزایش گردشگران و تصمیم سال ۲۰۲۲ برای افزایش مالیات گردشگری به تولید میلیون‌ها دلار بیشتر برای شهر کمک کرد که می‌توان در پروژه‌های فرهنگی و تاریخی سرمایه‌گذاری کرد.

PCT همچنین به لطف افزایش مالیات یک شبه از ۰.۸۷ یورو (۲۱ CZK) به ۲ یورو (۵۰ CZK) در سال ۲۰۲۳، مجموعه رکوردشکنی ۳۳ میلیون یورویی (۸۰۱ میلیون کرکی) را فاش کرد. هزینه های گردشگران از سال ۲۰۱۹ تا کنون ۴۰ درصد افزایش یافته است و تقاضا برای هتل های لوکس نسبت به سال گذشته یک سوم افزایش یافته است.

Schengen.News قبلا گزارش داده بود که مقاصد محبوب در سراسر اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۴ هزینه های ورودی را اعمال می کنند. مالیات های جدید گردشگری برای مکان هایی مانند سانتیاگو د کامپوستلا و فیگویرا دافوز اعلام شده است، در حالی که شهرهایی مانند پاریس و آمستردام مالیات های گردشگری خود را افزایش می دهند. بریتانیا همچنین سیستم جدیدی را معرفی خواهد کرد که بازدیدکنندگان را ملزم به پرداخت هزینه ۷ یورو برای درخواست می‌کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید