پیشنهاد کمیسیون اتحادیه اروپا برای دیجیتالی کردن گذرنامه و کارت شناسایی برای همه افرادی که وارد منطقه شینگن می شوند و از آن خارج می شوند

پیشنهاد کمیسیون اتحادیه اروپا برای دیجیتالی کردن گذرنامه و کارت شناسایی برای همه افرادی که وارد منطقه شینگن می شوند و از آن خارج می شوند

کمیسیون اتحادیه اروپا دو پیشنهاد ارائه کرده است که هدف آن بهبود تجربه سفر است.

این مقام پیشنهادهایی برای چارچوب جدیدی ارائه کرد که از اعتبارنامه سفر دیجیتال استفاده می کند.

علاوه بر این، کمیسیون اتحادیه اروپا یک برنامه کاربردی سفر دیجیتالی را پیشنهاد کرد که نیاز به فرآیندهای اداری را کاهش می دهد.
کمیسیون اروپا با دو پیشنهاد با هدف تسهیل سفر برای همه افرادی که وارد منطقه شینگن و خارج می شوند، از جمله شهروندان غیر اتحادیه اروپا، ارائه کرده است.

به گزارش شنگن.نیوز، کمیسیون اتحادیه اروپا در یک بیانیه مطبوعاتی برنامه‌هایی را برای اتخاذ یک چارچوب مشترک برای استفاده از اعتبارنامه‌های دیجیتال سفر و همچنین برنامه جدیدی که به مسافران کمک می‌کند اعتبارنامه‌های خود را ذخیره کنند، فاش کرد.

برای سرعت بخشیدن به کنترل های مرزی و اطمینان از سفر راحت تر و ایمن تر، کمیسیون پیشنهاد داده است که گذرنامه ها و کارت های هویتی را برای هر کسی که وارد منطقه شینگن می شود یا از آن خارج می شود، دیجیتالی کند.

این چارچوب برای اعتبارنامه‌های سفر دیجیتالی استفاده می‌شود، که نسخه دیجیتالی داده‌های جمع‌آوری‌شده در گذرنامه‌ها و کارت‌های شناسایی، از جمله اطلاعات مربوط به تراشه گذرنامه یا کارت شناسایی اما نه اثر انگشت است.
طرح جدید می تواند امنیت را بهبود بخشد
طرح پیشنهادی شامل چندین تغییر خواهد بود، زیرا مسافران کشورهای غیر اتحادیه اروپا و همچنین شهروندان اتحادیه اروپا هنگام عبور از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا بررسی خواهند شد.

هدف این طرح بهبود امنیت است، زیرا استفاده از اسناد جعلی یا مرز شینگن بدون شناسایی برای افراد دشوارتر خواهد بود. علاوه بر این، هدف آن بهبود کارایی کنترل مرزها و امکان عبور سریعتر از مرزها است.

به لطف این بررسی‌های کامل، اکنون مقامات می‌توانند به مبارزه با قاچاق مهاجر و کشف مجرمان در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا اختصاص دهند.
بزرگترین مزیت برای مسافران این است که این طرح الزامات اداری را برای شهروندان اتحادیه اروپا کاهش می دهد، که آنها را قادر می سازد از کارت های هویت دیجیتال برای شناسایی و ثبت نام استفاده کنند.

برنامه سفر دیجیتال اتحادیه اروپا برای سرعت بخشیدن به بررسی ها در مرز
علاوه بر طرح جدید، کمیسیون اتحادیه اروپا نیز پیشنهادی برای ایجاد اپلیکیشن سفر دیجیتال اتحادیه اروپا ارائه کرده است که به مسافران اجازه می دهد اعتبار دیجیتال خود را ایجاد کرده و تمام اطلاعات لازم در مورد سفر را ذخیره کنند.

این برنامه با این امکان کار می کند که مسافران بتوانند اسناد سفر خود را با بارگذاری تصاویر و استفاده از برنامه برای چک آپ ذخیره کنند. برنامه سند را تأیید می کند و تشخیص می دهد که آیا با چهره مسافر مطابقت دارد یا خیر. انتظار می رود استفاده از این اپلیکیشن زمان انتظار در گذرگاه های مرزی را کاهش دهد و در تایید مسافران کارآمدتر باشد.

این برنامه پس از توسعه، آزمایش و تایید توسط کمیسیون اروپا (eu-Lisa) وارد عمل می شود. در همین حال، کشورهای عضو از قبل شروع به صدور اسناد دیجیتال سفر خواهند کرد.

پیشنهادهایی برای بهبود استفاده از سیستم ورودی/خروجی آینده

سیستم ورود/خروج یک سیستم خودکار برای اتباع غیر اتحادیه اروپا برای ثبت تاریخ سفر خود به این منطقه برای اقامت تا ۹۰ روز است. این سازمان از اتباع خارجی می خواهد که هر بار که وارد منطقه می شوند ثبت نام کنند و هدف آن کنترل مهاجرت و همچنین تضمین روند سفر روان و ایمن است.

برنامه سفر دیجیتال اتحادیه اروپا پس از راه اندازی سیستم ورود/خروج اتحادیه اروپا، که برای نوامبر برنامه ریزی شده است، بسیار مفید خواهد بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید