لهستان قوانین دریافت شهروندی را به دلیل سوء استفاده از کارت لهستانی تشدید می کند

لهستان قوانین دریافت شهروندی را به دلیل سوء استفاده از کارت لهستانی تشدید می کند

لهستان گرفتن کارت های لهستانی را برای خارجی ها دشوارتر خواهد کرد.

این تغییرات در پی سوء استفاده از قانون کارت لهستانی است که به افراد لهستانی الاصل و متقاضیانی که در سازمان ها مشغول به کار هستند اجازه می دهد تا تابعیت لهستانی را دریافت کنند.
انتظار می رود اقدامات جدید بر هزاران نفر تأثیر بگذارد که بسیاری از آنها اصالتا اوکراینی و بلاروسی دارند.
دولت لهستان تصمیم گرفته است قوانین سخت گیرانه تری را برای نامزدهایی که می خواهند شهروند لهستان شوند به عنوان بخشی از استراتژی مهاجرت دولت فعلی وضع کند.
به گفته رسانه های محلی، قوانین جدید می تواند شامل کسانی شود که شهروندی کسب می کنند تا مهارت های زبانی کافی داشته باشند. به گزارش شنگن.نیوز، این اقدام به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر سوء استفاده از قانون کارت لهستان است که به متقاضیانی که می‌توانند اصالت لهستانی را تأیید کنند، تابعیت می‌دهد.

کارت لهستانی در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و هزاران نفر که ادعا می کردند اصالتا لهستانی هستند می توانند تابعیت لهستانی را دریافت کنند. قانون کارت لهستانی ایجاب می کند که نامزدها اصل یا تابعیت لهستانی را حداقل به یکی از والدین، پدربزرگ و مادربزرگ یا دو پدربزرگ و مادربزرگ خود ثابت کنند.

بسیاری از بلاروس‌ها و اوکراینی‌ها کارت‌های لهستانی را با استفاده از اسناد جعلی دریافت کردند
گمان می رود که این تغییرات به دلیل سوء استفاده های گزارش شده از روند بازگرداندن به وطن، به ویژه شامل متقاضیان برای تأیید اصل لهستانی، که بسیاری از آنها از اسناد جعلی استفاده کرده اند، همانطور که Rzeczpospolita گزارش می دهد، انجام می شود.

بیش از ۲۰۶۰۰۰ نفر در حال حاضر دارای کارت لهستانی هستند که بیشترین تعداد این اسناد برای اتباع اوکراینی و بلاروسی صادر شده است.

این قانون از همان ابتدا بحث برانگیز بود زیرا افرادی که دارای چنین گواهینامه ای بودند مجبور نبودند اصالت لهستانی خود را ثابت کنند، به ویژه افرادی که بیش از سه سال در سازمان های لهستانی فعال بوده اند.

داده های منتشر شده توسط مرکز تحقیقات مهاجرت در ژوئن ۲۰۲۲ نشان می دهد که کمتر از ۷۰۰۰ کارت از ۱۶۲۰۰۰ کارت به افرادی اعطا شده است که اصل لهستانی خود را ثابت نکرده اند.
Michał Dwoczyk، عضو پارلمان PiS، به Rz گفت که این اقدام، با وجود برخی بی‌نظمی‌ها که می‌توان آن را بهبود بخشید، ضروری است.

سلب امکان درخواست کارت از فعالان جامعه لهستانی اشتباه است. افرادی هستند که اسناد لهستانی را گم کرده اند. این یعنی بیرون انداختن بچه با آب حمام.

میشال دوورچیک، نماینده پارلمان اروپا
چندین کشور دیگر اتحادیه اروپا قوانین شهروندی را در سال ۲۰۲۴ تشدید کرده اند
لهستان یکی از بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا خواهد بود که قوانین سختگیرانه تری را برای نامزدهای اخذ تابعیت در تلاش برای کاهش احتمال بی نظمی وضع کرده است.

نخست وزیر سوئد، اولف کریسترسون، و وزیر مهاجرت، یوهان فورسل، فاش کردند که اتباع خارجی در هنگام درخواست شهروندی سوئد مشمول قوانین سخت گیرانه تری خواهند بود.

یکی از تغییرات زیادی که انتظار می رود معرفی شود شامل متقاضیانی می شود که سابقه ارتکاب جرایم خاصی را داشته یا تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شوند.

تغییر در قانون که امروز لازم الاجرا می شود به این معنی است که دیگر حق شهروندی داده نمی شود. برای هر کسی که مظنون یا محکوم به جرم خاصی باشد اعمال می شود. اگر شما امنیت سوئد را تهدید می کنید یا با گروه ها و سازمان های خطرناک ارتباط دارید، این نیز اعمال می شود. شرایط باید برای همه افراد بالای ۱۵ سال اعمال شود.

کریسترسون و فورسل
هم سوئد و هم فنلاند تعداد سال های اقامت در این کشور را از پنج سال به هشت سال افزایش داده اند، در حالی که به زودی درخواست زبان برای اتباع متولد شده در سوئد آغاز خواهد شد. همانطور که مقامات فاش کردند، درخواست های شهروندی آینده بر اساس این معیارهای جدید ارزیابی خواهند شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید